Page 96 - James Potter – Médiaműveltség
P. 96
72 II. rész: A közönség A fejezethez felhasznált források: Tesztelje tudását, és tudjon meg többet az ebben a fejezetben tárgyalt témákról: látogasson el a Student Study Site-ra a www.sagepub.com/potter7e webcímen! További olvasmányok daveNPort, t. h. – Beck, J. c.: The attention economy: Understanding the new currency of business. Boston, Harvard Business School Press, 2001. Ez egy nagyon olvasmányos könyv, amelyet két üzleti iskolában tanító tanár írt, akik elmagyarázzák, miért jelent a gazdaságunknak komoly problémát a fgye- lemfogyatkozás. Mindezt nem társadalomkritikusként teszik, akik rá szoktak mutatni a problémára, majd javaslatokat tesznek az enyhítésére, hanem inkább marketing-tanácsadóként, akik a cégeknek adnak javaslatokat a közönség f- gyelmének bevonzására NaPoli, P. m.: Audience evolution: New technologies and the transformation of media audiences. New York, Columbia University Press, 2011. Ezt a könyvet a Fordham University egyik oktatója írta. Megtudhatjuk belőle, hogyan változott a közönségről alkotott koncepció az idők folyamán, különös tekintettel az új médiatechnológiák megjelenésére, amelyek a társadalmat meg- és felosztják. A jelenség tudományos igényű elemzése politikai, gazdasági és társadalmi perspektívákra összpontosít NeumaN, w. r.: The future of the mass audience. New York, Cambridge Univer- sity Press, 1991. Neuman a posztindusztrializmus bonyolult fogalmának alapos és kiegyensúlyo- zott tárgyalásával és a fragmentáció és homogenizáció közti konfiktussal indít- ja könyvét. Amellett érvel, hogy az oktatás hozzájárul a fragmentációhoz, mivel az embereket képessé teszi arra, hogy speciális érdeklődési köreiknek alaposan utánajárjanak. A család is változásokon ment keresztül, hiszen a nők nagy szá- zaléka belépett a munkaerőpiacra. Arra is rámutat, hogy a médiahasználat ed- dig fragmentált volt. Amellett érvel, hogy ez nem új keletű, hanem folyamatos és központi problémája a politikai kommunikációnak. A legfontosabb az egyen- súly: a központ és a periféria közt, a különböző érdekcsoportok közt, az egy- mással versenyző elit köreiben és a hatékony és hatásos központi irányítás/ hatalom és a szélesebb választóközönség egymással ellentétes elvárásai közt Ez nem más, mint a közösség és a pluralizmus konfiktusa.
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101