Page 99 - James Potter – Médiaműveltség
P. 99
4. fejezet: A közönség a médiaipar perspektívájából 75 4.3. gyakorlat Milyen rétegközönség tagja vagyok? 1. Válasszunk ki hármat a kedvenc tévéműsoraink közül. Írjuk le ezek címét a lenti oszlopok felső sorába. Ezután nézzük meg az adott műsorokat, s je- gyezzük fel a szünetekben reklámozott termékeket az adott műsor oszlo- pának soraiba 1. műsor: _________ 2. műsor: _________ 3. műsor: _________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ 2. Most nézzük át az így összeírt termékek listáját, és próbáljuk elképzelni, kikre gondoltak a hirdetők mint célközönségre, amikor úgy döntöttek, hogy ezekben a műsorokban helyeznek el reklámot. – Vajon inkább nőket vagy férfakat céloztak meg ezekkel a termékekkel, vagy számít-e ez? – Milyen korcsoportnak szánták ezeket a termékeket? – Milyen gazdasági szinten lévő csoportnak szánták ezeket a termékeket? – Milyen iskolázottsági szinten lévő csoportnak szánták ezeket a terméke- ket? – Milyen földrajzi területre szánták ezeket a termékeket, vagy számít-e ez? – Vajon mit gondolnak a hirdetők a nézők értékrendjéről? 3. Találkoztunk-e másik tévéműsort hirdető reklámmal is? Ha igen, milyen más műsorok megnézésére próbáltak rávenni ezek? Szoktuk-e nézni azo- kat a műsorokat? Miért? 4. Most végezzük el ugyanezt a gyakorlatot három általunk kedvelt webol- dalra vonatkoztatva 5. Vizsgáljuk végig azokat az e-maileket, amelyeket olyan cégektől kapunk, amelyek el akarnak adni nekünk valamit Gondolkozzunk el azon, vajon honnan és hogyan szerezték meg ezek a cégek az e-mail címünket
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104