Page 80 - James Potter – Médiaműveltség
P. 80
56 II. rész: A közönség jaink elérésében, és melyek azok, amelyek felesleges vagy ártó gyakorlatok felé te relik az időnket és fgyelmünket. Amint sikerül ezt a megkülönböztetést egyér- telműen megtennünk, újraprogramozhatjuk automatikus kódjainkat, hogy amikor visszatérünk az automatikus működési állapotba, és elménk döntések ezreit hozza meg robotpilóta-üzemmódban, a döntések produktívabbá, okosabbá és boldogabbá tegyenek bennünket A fejezethez felhasznált források: Tesztelje tudását, és tudjon meg többet az ebben a fejezetben tárgyalt témákról: látogasson el a StudentStudySite-ra a www.sagepub.com/potter7e webcímen! További olvasmányok BrookS, d.: The social animal: The hidden sources of love, character, and achievement. New York, Random House, 2011. Ez egy könnyen emészthető olvasmány az emberi agyról. Sok érdekes informá- cióval szolgál arról, amit erről az összetett szervről tudunk – vagy amit a tudó- sok tudni vélnek róla PariSer, e.: The flter bubble: How the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, Penguin, 2011. Ebben a nagyszerű könyvben Praiser sok-sok példával szolgál arra, hogyan hoznak a tömegkommunikációs rendszerek döntéseket helyettünk Potter, w. J.: Becoming a strategic thinker: Developing skills for success. Upper Saddle River, NJ, Pearson Prentice-Hall, 2005. Ebben a könyvben azt bizonyítom, hogy a felsőoktatásbeli siker attól függ, mennyire jól tanulnak meg a diákok nyolc készséget. Ezek közül hét a maga- sabb szintű médiaműveltség kifejlesztéséhez is alapvető fontosságú. A könyv sok példát és gyakorlatot nyújt mindegyik készséghez.