Page 134 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 134
132 Műveljük a médiát! 4.5. táblázat: A médiakutatás átalakulása 1920–1960 1960–2000 2000-től Tömegkommunikációs keret, Médiaelméleti keret, a média Információtechnológiai, a média közvetítő csatorna környezet, kontextus. hálózati kommunikációs és ágens is keret, a média a cselekvés közege Vezető médiuma Vezető médiuma a televízió. Vezető médiuma az internet, a nyomtatott sajtó és a rádió. a közösségi média Médiafogyasztóban Médiabefogadóban, esetleg Médiafelhasználóban gondolkodik médiahasználóban gondolkodik gondolkodik Vezető paradigma: Vezető paradigma: Vezető paradigma: médiahatás médiabefogadás médiajártasság. Jól látható tehát, hogy a médium, annak használója és a róluk szóló elméletek is jelentősen átalakultak az elmúlt száz évben. Az adott korszak mediális körülmé- nyei között fogalmazódtak meg, s akkori érvényességük ma már inkább média- hatás-történetnek mondható Ezért is különösen szép ez a tudomány, mert évtized- ről évtizedre szükséges a megújítása, a technológiai változások erőterében alakuló felhasználói szokások mintázatainak azonosítása
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139