Page 215 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 215
Bokor tAMás: Médiaértés 213 A médiatudatosságra nevelés tantervi céljának kapcsolata további tantervi célokkal: A tanulás tanítása Az önismeret és a társas Állampolgárságra, kultúra fejlesztése demokráciára nevelés A tanulási tartalom iránti A tanuló kedvező szellemi Cselekvő állampolgári érdeklődés felkeltése; fejlődésének elősegítése, magatartás kialakítása, a tananyag elsajátításával, készségeinek fejlesztése, ahol az iskola megteremti szerkezetével, hozzáférésével tudásának és annak lehetőségét, hogy kapcsolatos tudás fejlesztése; kompetenciáinak a tanulók megismerjék információforrások használata; kifejezésre juttatása; a főbb állampolgári előzetes ismeretek valamennyi tudásterület jogokat és tapasztalatok mozgósítása; megfelelő kiművelése; és kötelezettségeket egyénre szabott tanulási a tanuló hozzásegítése A részvétel módszerek alkalmazása ahhoz, hogy képessé a közügyekben és tanítása; új helyzetekben váljék érzelmeinek hiteles megkívánja a kreatív, alkalmazható tudás kifejezésére, a mások önálló kritikai kialakítása – a fejlesztési célok helyzetébe történő gondolkodás, digitális környezetben beleélés képességének, az elemzőképesség és értelmezve felértékelik az empátiának a vitakultúra fejlesztését. a tudatos és kritikai a fejlődé sére, valamint A felelősség, az önálló médiahasználatot a kölcsönös elfogadásra cselekvés, A digitális média színterei a megbízhatóság, egyben identitásalkotó a kölcsönös elfogadás és a társas kapcsolatok elsajátítását hatékonyan kialakítását és ápolását támogatják a tanulók támogató eszközök, ezért tevékeny részvételére központi célját képezik építő tanítás- és tanulás a médiatudatosságra szervezési eljárások. nevelésnek is A közösségi média számtalan lehetőséget kínál a participációra Az ezzel járó hasznok, lehetőségek és kockázatok ismeretéhez elengedhetetlen a médiatudatosság Digitális kompetencia „A digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak (IKT) és a technológiák által hozzáférhetővé tett, közvetített tartalmak magabiztos, kritikus és etikus használatát a társas kapcsolatok, a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén ” (Nat-2012, 2012: 10654)