Page 219 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 219
Bokor tAMás: Médiaértés 217 Kerettanterv Tematikai egység / Fejlesztési cél Történelem, társadalmi – A középiskolai történelemtanítás [során] törekedni kell és állampolgári ismeretek / a történelem élményszerű tanítására, közös Kerettanterv feldolgozására, ami örömet és feladatokat jelent a diákok a gimnáziumok számára Ehhez igénybe kell venni a hagyományos 9–12. évfolyama számára eszközök mellett a média modern eszközeit (világháló, kép-, videó-, hangmegosztók stb ) is – Kapcsolódási pontok a médiatudatosságra neveléssel: A modern nyilvánosság kialakulása (Felvilágosodás, forradalmak és a polgárosodás kora); Tömegkommunikáció, médiumok hatása a mindennapi életre (Az első világháború és következményei); A média kifejező eszközei és ezek hatásmechanizmusa (Európa és a világ a két világháború között); Videointerjúk, visszaemlékezések, a videointerjú mint műfaj elemzése (A második világháború); Dokumentumflmek, híradók elemzése, Multimédia CD-ROM használatával Magyarország XX. századi eseményeinek és azok hátterének megismerése (Magyarország 1945–1956 között); A pénzügyekkel, gazdasággal foglalkozó írott vagy audiovizuális médiaszövegek elemzése és feldolgozása (Pénzügyi és gazdasági kultúra). Testnevelés és sport / – A divat és a média testkultúrára ható kedvező Kerettanterv és kedvezőtlen tényezőinek szétválasztása a gimnáziumok (értékfelismerés, önértékelés) 9–12. évfolyama számára Idegen nyelv / – E-könyvek, médiatudatosság (Szabadidő, művelődés, Kerettanterv szórakozás); számítógépen keresztül való kapcsolattartás, a gimnáziumok információ keresése, az informatikai eszközöket 9–12. évfolyama számára alkalmazó média, az elterjedt infokommunikációs eszközök előnyei és kockázatai, a netikett alapjai, élőszóval kísért bemutatók és felhasználható eszközeik (tudomány és technika); Digitális tudásbázisok, könyvtári információs rendszerek (Az iskola); Részvétel a szóbeliség jegyeit viselő digitális kommunikációban: fórum, chat, Skype (Szóbeli interakció). Természetismeret / – Irány és távolság meghatározása (digitális és nyomtatott) Kerettanterv térképen a gimnáziumok 5–12. évfolyama számára
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224