Page 216 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 216
214 Műveljük a médiát! A digitális kompetencia kapcsolata további kulcskompetenciákkal: Hatékony, Anyanyelvi Természettudomá­ Szociális önálló tanulás és idegen nyelvi nyos és technikai és állampolgári kommunikáció kompetencia kompetencia A hatékony A digitális színterek A természettudomá- Az állampolgári és önálló tanulás térnyerése új nyos és technikai kompetencia olyan alapvető kihívásokat támaszt kompetencia a demokrácia, készségek meglétét a tanulói kritikus és kíváncsi az állampolgárság igényli, mint gondolatok, érzések, attitűdöt alakít ki fogalmának az írás, olvasás, tények, vélemények az emberben, aki és az állampolgári számolás, valamint kifejezésével, ezért igyekszik jogoknak az IKT-eszközök értelmezésével megismerni az ismeretén alapul használata Ezekre és közvetítésével és megérteni A kompetencia épül az új ismeretek szemben, valamint a természeti magába foglalja elsajátítása, a helyes, öntudatos jelenségeket, az aktuális feldolgozása és alkotó a műszaki események, és beépítése nyelvhasználattal megoldásokat valamint a nemzeti, Az IKT bővíti szemben (magyar és eredményeket, az európai a saját tanulás és idegen nyelv nyitott ezek etikai és a világtörténelem egyénileg esetén is) vonatkozásai iránt főbb eseményeinek és csoportban A nyelvhasználat A médiatudatosság és tendenciáinak, történő útján történő fontos eleme, hogy továbbá megszervezési ismeretszerzés, fejlessze a társadalmi lehetőségeit, tudáslétrehozás a tanulók kritikai és politikai ideértve a hatékony megköveteli érzékenységét mozgalmak valós gazdálkodást a médiatudatos az áltudományos céljainak, az idővel viselkedést és az egyoldalúan értékeinek és az információval (pl. különböző tudomány- és törekvéseinek Az egyéni típusú szövegek, és technikaellenes az ismeretét szükségletek információk megnyilvánulások- Lényeges mozzanat felismerése feldolgozása, kal szemben, a közösségi média és a saját tanulási megítélése, és lehetőséget sajátosságainak folyamat ismerete formálása, kínáljon feldolgozása mint hagyományos közvetítése esetén) a tudományos a médiatudatosság és digitális eredmények tanulási központi eleme környezetben folyamatba való is különösen integrálására fontossá válik Forrás: Nat-2012 A Nat-2012 céljaival és elveivel összhangban a kerettantervek is hasonlóan fontos szerepet tulajdonítanak a médiatudatosságnak és a digitális műveltségnek [lásd a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet mellékleteit, Kerettantervek, 2012] A médiatudatosság és a digitá- lis műveltség nem kizárólag a Vizuális kultúra, a Mozgóképkultúra- és médiais-
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221