Page 152 - Hartai László – Médiaesemény-esettanulmányok
P. 152
Javasolt óra - szám 1 1 1 2 Az ismeretek elsajátítását segítő néhány alapvető állítás Az adatvédelem hiányából következő kiszolgáltatottság, a konfiktuskezelésben a következmények nélküli agresszió megtévesztő sikerérzete, a kudarcos élethelyzetekből való menekülés függőséghez vezető pályáinak kialakulása komolyan veendő kísérőjelenségei a személyiségexpanziónak, amit az interaktív netes szövegformák (szerepjáték, chat, blog, közösségi oldalak) felkínálnak A digitális média világát már nemcsak az intézményes kommunikáció jellemzi, a web2-es alkalmazásokban a közönség tartalom-előállító is egyben. Az új médiatartalmak jelentős részét nem lineáris olvasásra tervezik. A szövegek számos elágazási pontot, kijáratot kínálnak fel, bejárási útvonalakra A média működésével kapcsolatos erkölcsi aggályok nagy része a közérdek és a magánszféra, a személyes adatok-információk sérthetetlensége, illetve a média őrkutyafunkciójából fakadó szerepek összeütközéséből fakad. Valójában a kétféle norma rendszer konfiktusáról van szó. A média szabályozásának kulcskérdései rámutatnak a média társadalmi Média tesznek javaslatot A tudatosítást segítő néhány fontos kérdés Milyen előnyei és veszélyei vannak annak, hogy egyre jobban kötődünk virtuális terekhez, virtuális kapcsolatainkhoz, információs forrásainkhoz? Miben azonos és miben különbözik lényegesen a „régi” és az „új” média használata egymástól? Megvalósult-e a nyilvánosságban a kétirányú kommunikáció? Összeütközésbe kerül-e az erkölcs és a jog a média működése kapcsán? Kell-e szabályozni a média működését, kell-e előírásokat alkotni az abban közölt tartalmakra vonatkozóan? Melyek a szabályozás kulcskérdései, s miért éppen azok? Altémák megnevezése a helyi tantervben Web2-es szövegformák Interaktivitás Nonlineáris szövegek olvasása Jog és erkölcs A médiaszabályozás kulcskérdései Főbb tematikai egységek megnevezése Az új média néhány formanyelvi sajátossága (2) Média- szabályozás (3) (Fő)témák megnevezése Az új média néhány formanyelvi sajátossága (2) Médiahasználat, médiaetika (4)
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157