Alsósokra hangolva – médiatudatosságot fejlesztő óratervek: Online zaklatás

2021. 05. 18. internet óravázlat 3–4. évfolyam

Az alábbi óravázlat az alsósoknak szóló sorozatunk következő része, amelyben az online zaklatással foglalkozunk. Az óraterv több előző anyagunkhoz is kapcsolható, de azoktól függetlenül, önállóan is feldolgozható. Egyes feladatok kétféle verzióban szerepelnek az óratervben, egy időigényesebb és egy rövidebb formában. A pedagógus attól függően választhat közülük, hogy mennyi idő áll rendelkezésre, vagy amennyiben van rá lehetőség, az általunk 45 percesnek szánt órát kiegészítve, dupla órát tarthat az adott témakörben.

Az óratervben egy-egy feladathoz alternatív megvalósítási formákat is javaslunk, ezeket sötétszürke betűszínnel jelöltük. A potenciális tanítói közléseket T, a várható tanulói válaszokat pedig D betűvel láttuk el. Az órán használható feladatok/tesztek a Feladatok közt találhatók. A Mellékletek rész az órai feladatokhoz tartozó nyomtatható/kivetíthető eszközöket tartalmazza.

Az online zaklatás

Tantárgy: digitális kultúra

Az óra címe: Az online zaklatás

Órakeret/Időtartam: 45 perc

Az óra típusa: az ismereteket megszilárdító (rendszerező) óra

Az óra célja:

Az óra didaktikai feladatai: 

Tantárgyi kapcsolatok: etika

Kulcsfogalmak: internet, internetbiztonság, zaklatás, online zaklatás, cyberbullying

Eszközök: projektor, tábla, feladatok, mellékletek

Teremigény: csoportmunkára is van lehetőség az óra során, ennek megfelelően rendezze be a pedagógus a termet. Ha van rá mód, projektorral érdemes kivetíteni a képet/képeket.

Ötletek/megjegyzés: Az óratervben két olyan feladat is szerepel – a Feladat 2 és 4 –, amelynek A változata hosszabb, de változatosabb munkaformát biztosít. A pedagógus a témára szánt időkeretnek, valamint az osztálydinamikának megfelelően dönthet arról, hogy melyik verziót választja.

Ajánlott olvasmányok

Letölthető fájlok tartalmai:

 

Utolsó frissítés időpontja: 2022.01.20.