A Médiaszertár szerzői
A Médiaszertár számára mindhárom Bűvösvölgy oktatói írnak, szerkesztenek segédanyagokat önállóan, vagy kisebb-nagyobb csapatokban. Szeretnénk röviden bemutatni nektek, hogy mit tanultak, mit csinálnak és mi érdekli őket. Mindegyiküknél mutatunk néhány cikket, amelyet ők írtak, hogy ha kérdéseitek lennének, tudjátok, kihez érdemes címezni.
Bűvösvölgy Budapest
Búzás Anna a kolozsvári Sapientia EMTE Filmművészet, fotóművészet, média szakán végzett rendezés szakirányon, utána az ELTE BTK Filmtudomány szak mesterképzésének volt hallgatója. Rendezett kisjátékfilmet és animációkat is, film- és animáció témájú írásai a filmtett.ro-n és a transindex.ro-n olvashatóak. 2013 óta a Primanima Nemzetközi Elsőfilmes Animációs Filmfesztivál szervezője, a gyerekfilmes program kurátora és a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál munkatársa. A Bűvösvölgy Médiaértés Oktató Központ oktatójaként 2014 óta tevékenykedik. Jelenleg szülési szabadságon tartózkodik. |
|
Horváth Anita pszichológia, valamint magyar nyelv és irodalom szakon szerzett diplomát az ELTE bölcsészkarán. Korábban serdülőkkel foglalkozott, belekóstolt a pszichológia-tanításba is. A budapesti Bűvösvölgy csapatának már a kezdetektől tagja. Leginkább a média és a pszichológia kapcsolódási pontjai érdeklik, elsősorban a gyerekek médiafogyasztásával összefüggő pszichológiai kérdésekkel foglalkozik. |
|
Pataky-Ujvári Tünde szabad bölcsészként végzett kommunikáció és médiatudomány szakirányon. Idővel úgy érezte, hogy gyerekekkel szeretne foglalkozni. Emellett mindig is érdekelték a filmek, rajzfilmek és különböző médiatartalmak készítésének háttérfolyamatai, szívesen veti bele magát az amerikai animáció aranykorában készült alkotásokba. Bűvösvölgyben pedig örömmel ismerteti meg a diákokkal a színfalak mögötti izgalmas világot. Jelenleg szülési szabadságon tartózkodik. |
|
Temesi-Ferenczi Kinga végzettsége szerint biológia és informatika tanár, de annyira szereti az informatikát és a digitális világot, hogy hat évig azt tanította a közép- és felsőoktatásban. Hogy ismereteit bővítse, és hogy jobban belelásson a média világába (mivel erőteljesen film- és sorozat kedvelő személy) dolgozott tévénél, foglalkozott a szinkron világával, de mindig vissza-visszatért a tanítás gondolatához. Végül így került ide a Bűvösvölgybe, ahol a média olyan részeit mutathatja meg a tanulóknak, amiket ő is nagyon szeret és örömmel megtanít. Cikkei főleg segédanyag-jellegűek, hogy könnyítse egy-egy program megismerését az érdeklődőkkel, de sokat foglalkozik tananyagfejlesztéssel (Alsósokra hangolva – médiatudatosságot fejlesztő óratervek) is. |
|
Tóth Melitta 2017-ben végzett az ELTE magyar szakán, 2020-ban ugyanitt hungarológia mesterdiplomát szerzett. Korábban magyartanárnőt játszott a Középsuli című internetes sorozatban, 2018 óta a Bűvösvölgy csapatának tagja. Kedvence a rádiós foglalkozás, nagy örömmel készít videós tartalmakat a Médiaszertárba, a Youtube-csatornánkban látható Ízelitő-videók mind az ő munkái. |
|
Bezzeg Krisztián a budapesti központ csoportvezetője, mozgóképkultúra és médiaismeret és játék- és szabadidőszervező tanárként szerzett diplomát. Két évig tanított média tagozatos gimnáziumban, majd a stockvideók világában kalandozott, mielőtt a Bűvösvölgybe került. Korábban filmfesztiválok és szakmai programok szervezésében is részt vett. Hobbiból szívesen vág videót és játszik a Photoshoppal. |
|
Czirják Ádám a Debreceni Egyetemen végzett történelem, magyar nyelv és irodalom szakon, majd rövid tanári munka után hamar a Bűvösvölgy csapatába igazolt. Érdeklődésének fő irányvonala, hogy hogyan lehet a videójátékokat beépíteni az iskolai oktatásba. Sok időt fordít arra, hogy megismerjen olyan számítógépes szoftvereket, amik érdekesebbé és látványosabbá tehetik a tanórákat. Szabadidejét a fényképezés rejtelmeinek és asztali szerepjátékok határtalan világának megismerésével tölti. |
|
Laki Péter végzettsége szerint mozgóképkultúra és médiaismeret, valamint család- és gyermekvédő tanár. Mielőtt a Bűvösvölgybe érkezett volna, digitális tananyagok szerkesztőjeként, forgatókönyvírójaként dolgozott, de jelmezbe bújva szerepelt filmekben, szórakoztatott gyerekeket és ijesztgetett felnőtteket. Szabadidejében is szívesen foglalkozik médiás ismereteinek szinten tartásával. Film-, könyv- és képregény rajongásának pedig több platformon is hangot ad (KULTer.hu, Könyves Magazin, Roboraptor, Marvel Magyarország). |
|
Nagy Péter több mint egy évtizedig általános iskolában és gimnáziumban tanított magyar nyelv és irodalmat. 2020 szeptemberétől a KULTer.hu főszerkesztője. Nagy színházba járó, sok filmet és sorozatot fogyaszt, előbbieket (amikor teheti) moziban. Maradék szabadidejében szépirodalmat olvas, biciklizik, kirándul, utazgat - van, hogy mindezt egyszerre. |
Bűvösvölgy Debrecen
Józsa Ivett már kamaszként tudta, hogy a film és a média világával szeretne később foglalkozni. Mozgóképkultúra- és médiaismeret tanári képzése után egyértelművé vált, hogy a tanításban tud kiteljesedni érdeklődése és lelkesedése. Korábbi munkahelyein is gyerekekkel és fiatalokkal foglalkozott, amit azért is szeret különösen, mert rengeteget lehet tanulni tőlük. Igyekszik naprakész lenni a fiatalokat érintő témákban, követi az aktuális trendeket, emellett jelentős mennyiségű filmet és sorozatot fogyaszt. |
|
Királyné Kathi Tünde rajz, vizuális kultúra és magyar szakos tanárként tanított alapfokú művészeti iskolában, általános és középiskolában. Szabadidejében is örömmel foglalkozik a vizuális kultúrával, így fényképez, fest és Photoshopban rajzol, szerkeszt. 2016-ban csatlakozott a debreceni Bűvösvölgy csapatába, mert hisz abban, hogy a központ oktatói segíteni tudnak a gyerekeknek megérteni a média működését és felismertetik velük, hogy a média által megalkotott valóság nem egyenlő a való világgal. |
|
Szűcs Laura a médiajelenségek lelkes megfigyelője és elemzője. Kreatív energiáit szívesen vezeti le az íráson kívül bármilyen alkotó jellegű tevékenységben, míg befogadóként élvezettel merül el a képregények, rajzfilmek, valamint a sci-fi és fantasy irodalom látszólag könnyed szórakozást ígérő világában. Bár mindig is tanár akart lenni, először a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudományi szakán szerzett mesterdiplomát, ezt követte szorosan a mozgóképkultúra- és médiaismeret tanári szak. Egy év gimnáziumi tanítás után nyílt lehetősége szakmai tudását a Bűvösvölgy oktatójaként kamatoztatni. |
|
Varga Krisztina média és kommunikáció szakon és olasz nyelvtanárként végzett a Debreceni Egyetemen. Mindig is fiatalokkal, fiatalok között szeretett dolgozni, három évet művelődésszervezőként töltött el egy ifjúsági házban, ahol kiállításokat, koncerteket, nyári táborokat szervezett 8-16 éves gyerekek számára. A debreceni Bűvösvölgy csapatának a központ indulása óta tagja. Igyekszik a fiatalokat érintő médiás tartalmakkal naprakészen megismerkedni, leginkább a zene világa vonzza. |
|
Fegyverneki Gergő Magyar-mozgóképkultúra és médiaismeret szakos tanár, emellett módszertani tréner. Több mint tíz évig újságíróként is dolgozott. Már gyerekként is az életszerű oktatás és a kreatív, hatékony módszerek foglalkoztatták. Többféle oktatási intézményben is tanított alsó tagozattól az egyetemig. A Bűvösvölgy csapatához azért csatlakozott, hogy a gyerekekkel korszerű eszközök és módszerek segítségével fedezhessék fel a média izgalmas világát. |
|
Lajtos Ádám a debreceni Bűvösvölgy csoportvezetője, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, de kommunikáció szakon, nyomtatott sajtó szakirányon is szerzett diplomát. Tizennégy éves tanári pályája alatt tanított általános iskolában, de nagyrészt középiskolában a szakközépiskolától a hatosztályos gimnáziumig, közben kis helyi lapnak és iskolai újságnak is volt a szerkesztője. Reklámokat szakmai ártalomból néz, de hírekből is többet fogyaszt, mint az egészséges lenne, az internet ügyes-bajos helyzetei pedig a saját csemetéi miatt is foglalkoztatják. Néha csatangol a gyermekeivel a Minecraftban, és bántja, ha a Maddenben elveszti a Super Bowlt. |
Bűvösvölgy Sopron
Kenessey Tamara kulturális újságíróként, angoltanárként dolgozott, másodmagával létrehozta és vezette a Soproni Írókört, majd megtalálta a számára legjobb helyet a soproni Bűvösvölgyben. Anglisztika szakon diplomázott a Pázmányon, ahol kommunikációt, kreatív írást, fordítást is hallgatott. Szeret tanulni és tanítani, énekel, zenét szerkeszt, némileg grafomán, rajongója a történeteknek, legyenek bárhol, bármiben. Gyakran találja magát közvetítő szerepben, ami neki való, mert érdeklik a váratlan összefüggések, a humor és/vagy mélység minden nézőpontból.
|
|
Ormai Eszter angol-német-spanyol szakos nyelvtanár; néhány év iskolai tanítás után érkezett a soproni Bűvösvölgy csapatába. A digitális (nyelv)oktatás lehetőségei, az online platformok és az én-márka érdeklik, ami kapcsolódik a digitális én fogalmához is. A legkisebb diákok számára készít óravázlatokat, játékokat, gyűjt módszertani ötleteket azért, hogy a kisiskolás korosztály is aktívan bekapcsolódhasson a digitális kultúra megismerésébe. |
|
Tóth Viktória a Debreceni Egyetem angol-történelem tanári szakán végzett és ösztöndíjjal az Egyesült Államokban az Észak Karolinai Egyetem greensboro-i kampuszán Afro-amerikai tanulmányokat és gyakorlati színházi órákat hallgatott. A kultúrák megismerése és a kultúrák közötti párbeszéd erősítése központi érték számára. 2012 -től hét éven át a debreceni Amerikai Kuckó kulturális iroda és EducationUSA tanulmányi tanácsadó iroda vezetője volt, ahol tehetséges fiatalok ötleteinek és elképzeléseinek megvalósulását segítette angol nyelvű gyakorlati készségfejlesztő előadások, programok, táborok és műhelymunka szervezésével és vezetésével. Szabadidejében az angol és magyar nyelvű színjátszással foglalkozik. |
|
Csilléry András jogi és bölcsész kitérők után tervezőgrafikusként végzett és majd' egy évtizedig vágott körbe testépítőket és készített tejesdoboz-látványterveket és kisarculatokat, mielőtt elhelyezkedett volna a Bűvösvölgyben hét évvel ezelőtt. 2020 óta a soproni központ munkatársaival a nyugat-dunántúli régió iskolás populációjának médiaértési együtthatóit fejleszti. Kedvenc témái közé a kevert műfajok tartoznak; művészetről szóló játékok, játékokról szóló filmek, filmekhez készülő zenék. Vagy ugyanez visszafelé. |
|
Dunaveczki András Szombathelyen szerzett diplomát kommunikáció-testnevelés szakon. Testnevelő tanárként nagyjából 100 sportágat kipróbált, melynek tapasztalatait sportriporterként kamatoztatta. A médiában eltöltött több mint 15 éve alatt élőben vezetett rádióműsort, mérkőzéseket közvetített, valamint számos országos médiumban vagy élőben szerepelt tudósítóként, vagy az általa készített interjúkat, magazinműsorokat, híradós anyagokat sugározták. Kedvenc témája a sport, de szívesen foglalkozik a reklámokkal és a rádiózással. |
|
Szakács János a Debreceni Egyetemen végzett történelem, magyar nyelv és irodalom szakos tanárként, majd ugyanott a Történelmi és Néprajzi Doktori Iskolájában folytatta tanulmányait. A kutatás mellett konferenciákat, kiállításokat és szakmai programokat szervezett, számos tanulmánykötet tördelője, szerkesztője volt. Mindig vonzotta a médiaértés, főként hogy miként lehet közelebb hozni a legfrissebb kutatások eredményeit szórakoztató és interaktív módon a fiatalokhoz. Szabadidejében szívesen játszik számítógépes játékokkal, a Forma-1 és az NFL lelkes rajongója.
|
Koordináció, menedzsment
Sipos Edina Judit angol szakos középiskolai tanárként valamint szakfordító-tolmácsként végzett a Szegedi Tudományegyetemen. Több mint egy évtizedes pedagógiai munkája során a legnagyobb, de egyben legszebb kihívás a közoktatásban eltöltött nyolc és fél év volt, amibe egy egy tanévre szóló amerikai középiskolai kitérő is belefért. Hét éve csatlakozott a Bűvösvölgy csapatához. Szakmai koordinátorként a három központ adminisztratív-operatív működését, valamint az oktatók szakmai munkáját felügyeli.
|
|
Császár Miklós a Bűvösvölgy hálózatának egyik szakmai koordinátora. Az ELTE Bölcsészkarán szerezte diplomáját filozófiából. Egy évtizeden keresztül dolgozott médiakutatásokban: médiaerőszak, klasszifikáció és közösségi rádiózás témáiban. 2011 óta médiaértéssel, médiaműveltséggel foglakozik, részt vett a Bűvösvölgy tervezésében, indításában. |
|
Katona Gergely a Digitálisműveltség-fejlesztési osztály vezetőjeként felel a Bűvösvölgy projekt és az Internet Hotline jogsegélyszolgálat működtetéséért. Az ELTE bölcsészkarán szerzett diplomája után irodalomelméletet és modern irodalomtörténetet tanított Pécsett és Miskolcon, majd 2002-ben egy éles kanyarral egy pr-ügynökséghez igazolt. Másfél évtizedet dolgozott nagy nemzetközi márkák kommunikációs kampányain. Öt éve csatlakozott a hatósághoz, ahol végre egyszerre törheti azon a fejét, hogy hogyan értünk meg médiaszövegeket, és hogyan lehet ilyen kérdésekről kampányok keretei között mesélni. |